...

Veelgestelde vragen

Met welke vraag je als bestuurder van een auto of beheerder van het gehele wagenpark ook zit, wij lossen deze graag voor je op. Misschien vindt je bij de FAQ’s al het antwoord op jouw vraag. Zo niet, neem dan gerust contact met ons op. Heb je een schadeformulier, declaratieformulier, de inleverprocedure op papier of een ander document nodig? Via de button downloads kun je het document van uw keuze downloaden en uitprinten.

Onderhoud en Schade

Ik heb schade aan mijn auto. Hoe kom ik aan een schadeformulier?

Als je een aanrijding hebt gehad of op een andere manier schade aan je auto hebt, is dat natuurlijk heel vervelend voor jou. Daarom zorgen we ervoor dat het herstel snel en gemakkelijk verloopt. Ook hebben we een gratis haal- en brengservice, dus al je zorgen worden uit handen genomen.

Zodra we van jou een volledig ingevuld en ondertekend schadeformulier hebben ontvangen, neemt onze reparateur contact met je op om een afspraak te maken voor het herstellen van de schade.

Schadeformulier

Heb ik recht op vervangend vervoer in geval van schade, reparatie of onderhoud?

Afhankelijk van de voorwaarden die zijn overeengekomen in het contract, is vervangend vervoer bij schade, reparatie of onderhoud mogelijk inbegrepen in de leaseprijs. In dat geval worden de kosten gedekt door Vectus Lease. Voor meer informatie kun je contact opnemen met jouw wagenparkbeheerder of rechtstreeks met Vectus Lease.

Hoe zit het met onderhoud? Moet ik dat zelf regelen en waar?

Als berijder heb jij het beste zicht op de staat van de auto. Het regelmatig uitvoeren van onderhoud is essentieel. Een goed onderhouden auto verhoogt jouw rijplezier.

Voor de reguliere onderhoudsbeurten kun je contact opnemen met jouw eigen dealer, onder de voorwaarde dat het een officiële merkdealer is.

Vectus Lease kan je ook informeren over erkende reparateurs. Als je twijfelt, kun je altijd contact met ons opnemen en helpen we je graag verder.

Ben ik zelf verantwoordelijk voor het oliepeil, niveau van de koel- en remvloeistof en de bandenspanning?

Ja, jij dient regelmatig preventief deze zaken te controleren en indien nodig te corrigeren. Dit is om onnodige schade aan de auto in het algemeen, maar in het bijzonder aan de motor en banden te voorkomen. Vergeet niet ook het reservewiel periodiek te controleren.

Waar kan ik een ster of barst in mijn ruit laten repareren?

Voor ruitschade kunt u contact opnemen met één van onze partners.

123ruit.nl

Carglass

Is er berijdersinformatie in geval van een ongeluk, schade, onderhoud, banden, assistance?

Wij hebben een document voor de bestuurder van de auto met daarop de belangrijkste berijdersinformatie.

Berijdersinstructie

Bandenservice

Wat moet ik doen als de banden van mijn auto vervangen moeten worden?

Een band is van cruciaal belang voor de veiligheid. Daarom kiest Vectus Lease ervoor om banden op het juiste moment te vervangen. Bij het monteren van nieuwe banden kiezen we vaak voor banden met een lage rolweerstand, wat resulteert in een gunstiger brandstofverbruik. Samen met een correcte bandenspanning kun je hierdoor eenvoudig besparen op je brandstofkosten.

Het vervangen van banden kan worden gedaan bij uw dealer of bijvoorbeeld Euromaster.

Wat moet ik doen als de (winter/zomer) banden van mijn auto verwisseld moeten worden?

Een band is van cruciaal belang voor de veiligheid. Daarom kiest Vectus Lease ervoor om banden op het juiste moment te wisselen voor het winter- of zomerseizoen.

Voor de overgang van zomer- naar winterbanden en vice versa bieden wij een zeer aantrekkelijk aanbod. Neem gerust contact met ons op of download de winterbandenregeling voor meer informatie.

Winterbandenregeling

Inleverprocedure

Ik moet mijn auto inleveren. Waar moet ik voor zorgen als ik mijn auto inlever?

De auto moet zowel van binnen als van buiten schoon zijn, en uiteraard moeten alle toebehoren aanwezig zijn. Je kunt de inleverprocedure downloaden, zodat je precies op de hoogte bent van hoe de auto ingeleverd moet worden.

inleverprocedure

Is na het inleveren van de auto inzichtelijk op welke punten deze geïnspecteerd is?

Ja, absoluut. Vectus Lease laat door een externe partij een inspectie uitvoeren om alle acceptabele en door te berekenen schades aan de ingeleverde leaseauto te bepalen. Er wordt een rapport opgesteld dat door jou te bekijken is. Door het invoeren van jouw kenteken en referentiecode via autoinspectie.nl krijg je inzage in het rapport.

Ik koop de leaseauto van Vectus Lease

Neemt u allereerst contact met ons op 020-5060016 voor een mooi overname voorstel.

  1. Nadat we samen een overeenkomst hebben bereikt volgen de onderstaande stappen:
  2. U ontvangt een factuur van ons op de door u gekozen n.a.w. gegevens
  3. Nadat wij de betaling ontvangen hebben ontvangt u de tenaamstellingscodes
    waarmee u de auto kunt overschrijven op uw naam (LET OP!! U bent vanaf nu
    ook verantwoordelijk voor de verzekering)
  4. U stuurt ons de vrijwaring!

Van harte gefeliciteerd, u bent de nieuwe eigenaar van een nieuwe auto.

Omdat wij geen autodealer zijn kunnen wij u geen garantie en of coulance geven op de auto. U koopt de auto in de staat waarin deze zich bevindt. Het voordeel voor u is dat u uw eigen lease auto koopt, dus u bent bekend met de auto.

Algemeen en Financieel

Ik ben het niet eens met een bekeuring/beschikking die ik gekregen heb. Hoe kan ik bezwaar maken?

Als je het niet eens bent met een beschikking, kun je bezwaar aantekenen bij de gemeente. Dit moet gebeuren binnen de beroepstermijn van 6 weken, die begint te lopen op de dag na verzenddatum van de beschikking.

In jouw beroepschrift leg je uit waarom je het niet eens bent met de aan jou opgelegde sanctie. Ook vermeld je het vorderingsnummer, jouw volledige naam, geboortedatum, adres en bankrekeningnummer, en voeg je bewijsstukken toe. Het beroepschrift moet worden ondertekend en voorzien zijn van een dagtekening.

Als je wenst te worden gehoord, geef dit dan aan in je beroepschrift, inclusief een telefoonnummer waarop je overdag bereikbaar bent.

We verzoeken je vriendelijk om ons op de hoogte te stellen als je bezwaar aantekent.

De auto maakt veel meer of juist minder kilometers dan contractueel vastgelegd. Kan ik het contract tussentijds aanpassen?

Ja, dat is zeker mogelijk. Om de kosten goed te kunnen beheren, kiezen we voor een proactieve aanpak van onze managementinformatie. We signaleren direct eventuele structurele afwijkingen tijdens het contract. Hierbij kijken we naar zaken zoals brandstofverbruik, afwijkingen in het werkelijke aantal gereden kilometers ten opzichte van het contract, boetes, schades en onderhoud.

Met deze informatie kunnen we je helpen bij het nemen van beslissingen om zo kosten te besparen op het gebruik van de auto. Natuurlijk houden we je ook op de hoogte van andere relevante informatie.

Als je zelf eerder informatie wilt ontvangen over de stand van zaken en eventuele aanpassingen, neem dan gerust contact met ons op. We staan klaar om je te helpen.

Kan ik over een declaratieformulier beschikken als ik niet met de tankpas kan tanken?

Je kunt hier een brandstof declaratieformulier downloaden om uit te printen.

brandstof declaratieformulier

Zijn de algemene voorwaarden inzichtelijk?

Uiteraard, deze kunnen via de onderstaande link ingezien en uitgeprint worden.

Algemene voorwaarden

Kostenoverzicht

Helaas zijn wij genoodzaakt bedragen door te belasten indien de situatie zich voordoet. Dit heeft alles te maken met administratieve kosten of gevolgkosten.

Bekijk hier het 

Kostenoverzicht

Offerte aanvragen

Uw volledige naam *
Uw E-mailadres *
Herhaal E-mailadres *
Uw Telefoonnummer *